fredag, april 06, 2007

What's another year?

Ett år kan gå fort. Det kan gå förbi utan att det händer särskilt mycket, eller så kan det vara som det senaste året. Så händelserikt att man knappt hinner med. Ny regering, ny landstingsledning i Stockholm, nytt jobb som pressekreterare på Centerpartiet i Stockholms läns landsting m m.

Det är nu exakt ett år sedan det senaste inlägget på den här bloggen. Fram till för någon månad sedan hade jag inga tankar på att återuppta bloggandet, men ju mer man har att göra desto mer tid tycks man få över. Jag vet, det är helt ologiskt ändå tror jag många förstår vad jag menar. Under de senaste månaderna har ett otämjbart behov av att blogga igen vuxit sig allt starkare. Så när jag nu ska vakna ur min bloggkoma vill jag ju göra något annat än alla andra i bloggvärlden. Det är ju inte helt lätt. Sedan jag bloggade sist har det tillkommit ca 30 miljoner nya bloggar och det gör det ju inte lättare att vara unik, vilket jag inte varit tidigare heller. Men jag vill inte ge världen ytterligare en politisk blogg som refererar till nyheter och ger någon tafflig "egen" kommentar om det hela som sjutton andra redan har gjort.

Såhär har jag i alla fall tänkt. Alla mynt har två sidor. Detsamma gäller för det mesta som berättas i media. Jag vill bidra med andra perspektiv och se saker och ting från "den andra sidan"; den som inte tas upp i den dagliga rapporteringen. Lyckas jag kan detta nog bli en riktigt intressant och vettig blogg. Misslyckas jag så blir det väl som vilken blogg som helst. Tanken är att hålla inläggen korta och kärnfulla, men risken finns att jag då och då känner ett behov att frångå den principen för att skriva lite längre texter.

OK, så var det gjort. Jag är nu officiellt tillbaka. Som det gamla ordspråket lyder "Bloggar man inte så finns man inte", eller hur det nu var...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gött att du är tillbaka kompis!!! Räknar med att höra flera skarpa inlägg framöver...

15:36  

Skicka en kommentar

<< Home