onsdag, mars 29, 2006

Nattligt besök på Stora Nygatan

Kom till jobbet för en dryg halvtimme sedan. Inte helt överraskande hade något/några spån fått för sig att kleta ner ett antal fönster och slå sönder ett. Blir så less på dessa destruktiva människor.

Marie Wickberg uttryckte det hela mycket bra igår så jag lånar lite av hennes visdomsord.

Vi har lagt ett förslag som skapar fler jobb åt unga människor. Ni får vara förbannade, ni får tycka illa om oss, ni behöver inte rösta på oss, ni är fria att uttrycka era åsikter och ni får till och med kalla mig för borgarjävel om det får er att må bättre. Men håll er inom lagens ramar och visa respekt för andra människor, deras arbete och deras åsikter.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nävarnas logik är väl det enda som rånluvevänstern har att komma med? De är hycklande till sin natur eftersom de inte protesterar ännu mera mot de förfärliga plusjobben som ju inte över huvudtaget omfattas av LAS, och som inte över huvud taget ger något tillbaka i form av kompetens, arbetslivserfarenhet, akassa, och så vidare. Plusjobben protesteras det inte mot, men däremot ett förslag som förutom på ett par punkter omfattas av LAS, som ger relevanta arbeten, som ger en fot in på arbetsmarknaden för de som är arbetslösa.

Vad kan man göra annat än ta till nävarna när man inte har andra argument än att bra förslag från fel partier ska inte godtas men usla förslag från rätt partier är okay?

Hoppas ni har det bra där nere på Riks. Tänker på er. :)

12:45  
Blogger Johan Lundgren said...

Ja man kan ju inte annat än konstatera att du lyckats reta upp en hel del "anonymous" genom ditt återgivande av autovänsterns angrepp på våra RO lokaler. Förmodligen är det väl för att du sätter fingret på deras problem: Om man bara är förbannad, arg och ursinnig (oklart på vad) så är det svårt att tänka klart i alla frågor, t ex på hur man verkligen ska komma till rätta med de problem som en stor ungdomsarbetslöshet innebär. Hoppas ni får lite arbetsro på RO resten av veckan.

22:59  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att ni har lite svårt att förstå vad vi är för en rörelse. Jag är inte syndikalist. Jag är inte intresserad av att bli politiskt representerad. Jag är bara en vanlig kille som försöker ta vad jag vill ha (precis som alla andra som inte är helt nedtryckta av det koncentrationsläger ni kallar "det demokratiska samhället"), och njuter lite av tanken på att ni politrucker en dag ska stå till svars för era lögner och attacker på oss :-)

02:16  
Blogger Maria Abrahamsson said...

"Jag tror att ni har lite svårt att förstå vad vi är för en rörelse. Jag är inte syndikalist. Jag är inte intresserad av att bli politiskt representerad. Jag är bara en vanlig kille som försöker ta vad jag vill ha (precis som alla andra som inte är helt nedtryckta av det koncentrationsläger ni kallar "det demokratiska samhället"), och njuter lite av tanken på att ni politrucker en dag ska stå till svars för era lögner och attacker på oss :-) "

Får gratulera anonym till en fantastisk ironisk förmåga. För jag utgår från att det är ironi. Fast ironi, liksom andra typer av skämt, gör sig ju något bättre under eget namn...

16:51  
Anonymous Anonym said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Black wet pussy thumbs Liberty center dental insurance free sex torture story Outdoor furniture in fall river Blackberry lillies Call center boulogne Hi definition video cameras Get bent pro fishing Dolphin gold bracelet paris hilton

22:35  
Anonymous Anonym said...

This is very interesting site... » »

11:06  
Anonymous Anonym said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it » »

03:23  
Blogger yanmaneee said...

air max 270
kd 11 shoes
outlet golden goose
yeezy shoes
nike huarache
jordan retro
nike air max 2019
nike air max 270
nike react flyknit
supreme new york

04:14  

Skicka en kommentar

<< Home