onsdag, maj 30, 2007

Nu känner jag mig sådär gammal igen...

Idag invigdes en svensk ambassad av Carl Bildt. Jaha, vaddårå det händer väl lite då och då? Ja, fast denna gång är det INTE på riktigt. Sverige har öppnat en ambassad i den virtuella världen Second Life och den invigdes av en virtuell Carl Bildt.

Har tidigare
bloggat om min bristande förståelse för fenomenet second-life. Fick då förklarat för mig att detta snarast är att betrakta som en utveckling av communities vilket gjorde att jag förstår lite bättre vad det handlar om. SvD har sammanställt lite Frågor & Svar för oss som inte riktigt fattat vad det handlar om.

Spontant tycker jag det verkar rätt galet att lägga 400 000 kronor på att "bygga" något som inte finns, men sett som PR-aktivitet kanske det är rätt väl investerade pengar. Svenska institutet har tydligen samlat på sig fler än 1 000 pressklipp från ett 40-tal länder om den svenska ambassaden i Second Life.

Vad vet man? Nästa val finns det säkert kandidater som driver personvalskampanjer i Second-life...