torsdag, maj 10, 2007

Har inte människor fullt upp att klara sitt First Life?

Jag börjar nog bli gammal för jag fattar inte hur en virtuell värld kan ha 6,2 miljoner invånare och omsätta 10 miljoner kronor/dygn. Ännu mindre fattar jag hur en virtuell värld kan skakas av en pedofilskandal och kan locka företag som DaimlerChrysler, IBM och Dell att öppna kontor. Om jag skulle skapa en virutell värld skulle jag nog vilja att den var väldigt olik den riktiga världen. Annars är det väl ingen vits med det?

Hallå, jag är 27 bast och känner mig helt lost. Second Life... Har inte människor fullt upp att klara sitt First Life?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äh, folk har ju för tråkigt i sitt first life, fattaru väl!

10:58  
Blogger Johan Sjöberg said...

Antagligen. Men då borde de väl lägga sin energi, sin tid och sina pengar på att göra något åt det. I First Life alltså...

11:35  
Anonymous Anonym said...

Man ska nog egentligen se Second Life som en utveckling av communitys på nätet. Istället för att sitta på ett webforum och prata design av fälgar kan man istället träffas i en 3D-värld och skapa dem tillsammans.
Det ger nya möjligheter till interaktion mellan människor. Jag till exempel brukar ofta besöka en vän som bor i Florida och lyssna på hennes konserter. Lite krångligt att flyga till USA en fredagkväll för att gå på konsert - enklare att teleportera mig till hennes hem i Second Life och avnjuta live-musiken där :)

13:25  

Skicka en kommentar

<< Home