måndag, januari 23, 2006

Sveriges mesta centerpartist?

Nej då, det är inte jag. Jag är inte ens mest centerpartist i mitt hushåll. Åtminstone inte om man ska tro partikollen ungtval.se.

Jag har gjort testet några gånger och beroende på vilka frågor jag väljer som viktigaste så blir resultatet lite olika. Som mest tror jag att jag var 87 % centerpartist eller något liknande. Min sambo Tove ville också testa. Hon beklagar sig ibland över att jag pratar för mycket politik och säger att hon tänker rösta på Centerpartiet bara för att jag får mer än ett kryss i riksdagsvalet.

När hon gjort testet och resultat kom fram visade det att hon var 95 % centerpartist. Slå det den som kan :)

Nu är kanske detta inte jordens mest tillförlitliga test, men det "är det jävligt roligt att göra" som statsvetaren Stig-Björn Ljunggren säger.